Foros de discusión BttBadalona.com
Foro de los BTT'ros de Badalona y de todo aquel que disfrute pedaleando por la montaña.
 
 FAQFAQ   BuscarBuscar   MiembrosMiembros   Grupos de UsuariosGrupos de Usuarios   RegistrarseRegistrarse 
 PerfilPerfil   Entre para ver sus mensajes privadosEntre para ver sus mensajes privados   LoginLogin 

Sabadell-Manresa

 
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Caminante, se hace camino al andar
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente  
Autor Mensaje
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Dom 24 Nov, 2013 11:39 pm    Asunto: Sabadell-Manresa Responder citando

De les rutes llargues que havia pensat fer aquest 2013 només em quedava pendent la Tiana-Manresa, però com que són molts quilòmetres i el meu estat físic no era massa bo, el 28 de setembre passat vaig decidir fer-la sortint de Sabadell, de manera que m estalviava molts quilòmetres i a més em treia de sobre la part més feixuga, el monòton pas per la llera del riu Ripoll.
I ja que faria la tornada en tren, vaig aparcar al costat de l'estació de Sabadell Nord, on hi ha aquesta bonica font


Després d'uns minuts ja havia deixat enrere Sabadell i, pujant pel lateral de la carretera on hi havia molta gent caminant, corrent o fent gimnàs en els diferents punts que hi han habilitat, vaig arribar a tocar de Sant Julià d'Altura, on volia enllaçar amb el trac clàssic Badalona-Manresa del Bttbadalona




Després de córrer una mica massa, ja que em vaig cansar en debades, pels corriolets que porten cap a Matadepera, vaig arribar a la plaça de la font de fusta donada pel municipi austríac de Mariapfarr, agermanat del de Matadepera, on vaig omplir el camel


Una mica més amunt, vaig passar pel davant de l'església


I després d'algun tram d'asfalt vaig arribar a la pista que puja al Turó de les Roques Blanques. Quan hi anem en BTT fem ziga-zagues per pujar, anant a peu es pot tallar per unes escales força costerudes i que carreguen força les cames. Els núvols també carregats, però d'humitat, no deixaven veure el Tibidabo; la plana quedava difuminada


A la Serra del Troncó em vaig desviar una mica del trac per baixar, i molt, a la font. El camí és poc transitat, sort n'hi ha de les pedres que ajuden a seguir-lo i que en alguns llocs estan posades a les branques


La font és a peu de la pista ampla que passa més avall i la veritat és que em va decebre una mica: no me l'esperava així


La pujada de retorn és una mica feixuga, el temps perdut (uns quaranta minuts) també em recava força però vaig seguir endavant, camí de la Torrota de l'Obac


Aquí era al punt més alt, em quedava planejar una mica i baixar fins la Casa Nova


I enfilar cap l'Obac Vell


Es veu que encara no estava escarmentat de l'exploració de la Font del Troncó, ja que em vaig desviar novament, ara per anar al Pou de Glaç




al Turó Roig




i a la Font de la Portella, on no hi rajava aigua


Ja tornat al trac, en el camí vaig trobar alguns bisbes


I també un bon cardenal


I aquesta mantis que es volia barallar amb mi


Tenia por de no trobar aigua a les Fonts de Rellinars, però afortunadament vaig poder reomplir


Aquí també em vaig desviar una mica del trac i vaig tirar per un corriolet que passa pel costat de la riera


per anar a la Balma del Molí, on feia temps que hi volia treure el nas




de tornada a la pista vaig passar per La Fàbrica




i per l'església de Sant Pere i de Sant Fermí




Els que heu fet la BDN-Manresa sabeu que a partir d'aquí ve una bona pujada, primer fins Casajoana, on hi ha un punt d' aigua




i després fins el coll de la Morella, des d'on es careneja per anar a Sant Jaume de Vallhonesta seguint el Camí Reial




Les runes de l'hostatgeria tenen un aire de misteri engrandit per la solitud de l'indret


L'ermita restaurada i la font són l'únic que se'n salva




Des de la font gairebé ho veiem tot


Ara passarem pel ventre de l'edifici




Després de Sant Jaume vaig corriolejar pel Serrat dels Trons on no vaig poder evitar aturar-me una mica per apreciar la brisa fresca que s'havia girat, plantat al bell mig del silenci només trencat per algun tro llunya que venia de la banda de Montserrat i pensant com n'és de meravellosa la natura.
Passat aquest moment d'embadaliment, vaig tornar a la realitat, ara en forma de corriol molt maco també però una mica perillós per als turmells donada la quantitat de pedres que hi ha. S'hi ha de baixar ben concentrat per evitar problemes i porta a El Pont de Vilomara, on hi ha el pont medieval
[img][/img]

i el tram de PR que ens atansa al caprici natural que és el Pont de les Arnaules








Passat el pont hi ha una pista polsegosa i poc transitada que ens pujarà fins al pas per sobre de l'autopista. Aquí estava força cansat i afamat i aquestes móres, dolcíssimes per cert, em van reviscolar una mica


Ja em quedava molt poc per arribar a Manresa, m'anava distraient fent fotos de les moltes barraques de pedra, ara abandonades, que anava veient


Els trons llunyans d'abans ara eren més propers


I fins i tot van caure unes gotes que no van arribar a mullar la pols del camí ressec després de l'estiu


Els camps i vinyes d'abans ara s'han transformat en parcs solars, es fusionen les cabanes del passat amb els panells del futur


Després de fer un bonic corriol, vaig trobar aquesta figuera, que em va donar la mica d'energia que em feia falta per seguir


Ara venia una baixada a la carretera transitadíssima, on vaig tornar a deixar el trac, aquest cop per motius de seguretat personal. La desviació va ser un encert: vaig seguir les marques el camí de Sant Jaume i després de travessar el barri de Sant Pau, amb una església ben austera


vaig passar cap la Balconada, amb baixants d'aigua a la dreta


i vistes de La Seu




de Montserrat


del Pont Vell


de Sant Ignasi


La Cova


i de tot


Ja només quedava baixar per travessar el riu pel Pont


Amb el sol baix que il·luminava Sant Ignasi


i agafar el rapidíssim tren que m'havia de portar a Sabadell Nord
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Btv
\*/\*/\*/


Registrado: 22 Mar 2006
Mensajes: 2909
Ubicación: demà t'ho explico

MensajePublicado: Lun 25 Nov, 2013 4:16 pm    Asunto: Responder citando

Molt bé Pere, suposo que anaves a veure el partit del Manresa(la bruixa d'or),oi??
i mentres tu caminaves jo veient la Penya com jugava i força bé.
Tal com espliques la peli o la ruta sembla un conte de fades, a vegades
penso que si no faig ara això que tu fas, quand ho faré?, però llavors
sé que anyoraré el haver-ho pogut fer; quedar-me al llit que si està
molt bé és la millor opció????
_________________
SOC UN CIGALERO, AL LORO!!!!!!!!...."no caigan en la trampa, estén al loro con todos aquellos que dicen ser del Barça porque si no, no los leería ni los escucharía nadie".
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Mar 26 Nov, 2013 5:04 pm    Asunto: Responder citando

Home, no sempre. I també depèn de les circumstàncies Wink
Jo de tu faria un dia llit i un altre caminada: s'ha de fer de tot.
Si en vols fer alguna només et cal proposar-ho i miraré de ser-hi.

Una clienta em va dir que fas les radiografies com ningú Very Happy
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Btv
\*/\*/\*/


Registrado: 22 Mar 2006
Mensajes: 2909
Ubicación: demà t'ho explico

MensajePublicado: Mar 26 Nov, 2013 9:33 pm    Asunto: Responder citando

jajjajaajjja al full que porten, diu del poble que provenen,,, com ja
deus imaginar-te sempre et deixo molt bé,,,, per cert, ja has comprat
rifa de la meva o la nostra,,, no m'agrada implicar ningú jajjajajajajajajaj
_________________
SOC UN CIGALERO, AL LORO!!!!!!!!...."no caigan en la trampa, estén al loro con todos aquellos que dicen ser del Barça porque si no, no los leería ni los escucharía nadie".
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Mar 26 Nov, 2013 10:01 pm    Asunto: Responder citando

No en compro mai, crec que les rifes són estafes piramidals on un cobra (l'Estat i quatre premiats) i tots els altres (milions) paguen, tot i que com que qui les promou és el govern són legals i no se'n diu Estafa de Nadal, per exemple.

Abans creia que comprar-ne en la meva situació era immoral, amb la bona feina que tenia i la salut que gastava; ara potser ja no sóc tan radical ja que ni tinc tan bona feina ni gasto tan bona salut, però segueixo sense comprar-ne.

La Margarida no pensa el mateix, en vol comprar de la nostra i creu que tocarà un número acabat en cinc i que, a més, serà el que ella compri. Em sembla que ja ho ha fet, però no he sé del tot ja que al quiosc no tenien números macos acabats en cinc. Es veu que hi ha números macos i números lletjos: amb això tampoc coincidim.
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Mostrar mensajes de anteriores:   
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Caminante, se hace camino al andar Todas las horas son GMT + 2 Horas
Página 1 de 1

 
Cambiar a:  
Puede publicar nuevos temas en este foro
No puede responder a temas en este foro
No puede editar sus mensajes en este foro
No puede borrar sus mensajes en este foro
No puede votar en encuestas en este foro


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group