Foros de discusión BttBadalona.com
Foro de los BTT'ros de Badalona y de todo aquel que disfrute pedaleando por la montaña.
 
 FAQFAQ   BuscarBuscar   MiembrosMiembros   Grupos de UsuariosGrupos de Usuarios   RegistrarseRegistrarse 
 PerfilPerfil   Entre para ver sus mensajes privadosEntre para ver sus mensajes privados   LoginLogin 

Ruta de les X ermites

 
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Caminante, se hace camino al andar
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente  
Autor Mensaje
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Vie 07 Dic, 2012 12:43 am    Asunto: Ruta de les X ermites Responder citando

Feia temps que volia fer aquesta Ruta de les X ermites i m'hi vaig posar abans no fes massa fred i el dia fos massa curt.
La sortida és a Begues, i tot i que en ser circular es podria enganxar per qualsevol dels llocs pels que passa, jo vaig ser purista i amb una mica de recança ja que no m'agrada gaire conduir per carreteres amb revolts, em vaig atansar a Begues


Només sortir del poble, va començar a ploure amb una mica de força. Em vaig esperar una estona sota el pont de la carretera, però hi passava un aire fred que feia pitjor estar allà en sec que a fora mullant-me i vaig sortir. M'havia deixat l'impermeable a casa, però què són unes gotes d'aigua per a un Bttbadaloní? I així, una mica inconscientment, amb manigots i pantaló curt, vaig tirar endavant.
Com tots els camins porten a Roma, ben aviat hi vaig ser


Però no en tenia prou, havia d'anar més lluny, i així vaig anar pujant fins a La Desfeta passant primer per un tallafocs ple de pedres i després per un corriolet molt bonic i pedregós que passa entre arboços i carrasques


A La Desfets tenim la torre de guaita, amb molt bones vistes sobre el mar i la plana del Barcelonès i Baix Llobregat


La llum del sol sortia per sota els núvols, incendiant el mar


Aquí el camí baixa molt, en poca estona passem dels 500 als 350 m, i es força tècnic. Com que jo de tècnica no en tinc, ràpidament se'm van carregar els quàdriceps, especialment el de la cama dreta
No portava ni cinc quilòmetres i no pintava massa bé. Vaig anar amb calma, intentant no carregar-lo massa i aturant-me una mica per fer alguna foto de bolets que emergien amb força


i de les runes del castell d'Erampunyà, on no vaig pujar per precaució tot i tenir-lo molt a la vora


L'aigua queia ara sobre el Tibidabo, jo em començava a eixugar


Aquestes són les runes del Castell des de l'altra banda


El camí segueix baixant cap a l'ermita de la Mare de Déu de Bruguers, podem veure els goigs


un mini canyó del Colorado


amb les corresponents coves


i pedres foradades


Aquesta és l'ermita de la Mare de Déu de Bruguers, a peu de la carretera de Gavà a Begues


Després de travessar la carretera, vaig baixar per un corriolet amb força pendent fins la font de la Salamandra, amb una mena d'altar força naïf


En poca estona vaig arribar a l'ermita de Ca n'Amat, en un indret que semblava més de Les Guilleries o La Garrotxa que del Baix Llobregat


Encara veia el castell d'Erampunyà a una banda


i ja s'albirava l'ermita de Sant Ramon a l'altra


Després de travessar Sant Climent de Llobregat, tocava pujar cap a l'ermita de la Mare de Déu del Roser


Encara em faltava força per arribar a Sant Ramon


Ho faria pujant entre camps de cirerers, vermells per la tardor


i una mica destarotats per l'estiuet de Sant Martí que estava fent


A l'ermita, una foto ràpida, una mirada a l'espectacular joc de llums del dia de tardor, que no va sortir en la foto, i una petita aturada per treure l'entrepà de la motxilla que em menjaria en marxa, ja que es feia tard


Com que som d'un país civilitzat, quan veiem un pal indicador d'una ruta el primer que fem és tirar-lo a terra i fer-lo malbé, no sigui que pugui ajudar algú


La ruta seguia força estona les pistes de l'Anella Verda de Sant Boi, que uns dies més tard vaig fer amb la Margarida, amb el seu bonic pont de fusta per passar la carretera a l'Estret de les Roques


La soca es va desfent de mica en mica amb el pas dels anys


Aquesta és una de les dues Creus de Querol, al coll de Querol, per sobre de Torrelles de Llobregat


I ja era a Torrelles. Vaig passar pel costat de l'església


i, pesant figues


i mirant aquest compostador gegant, amb munts més recents


i altres amb més temps i ja desfets


vaig començar l'atac a la pujadeta de l'ermita de Sant Antoni. La pujadeta se les porta, hi ha trams on cal fer servir les mans




Estava tan alt de pulsacions que no vaig enquadrar gaire l'ermita


Aquí tenim al sant, ell no tremola, sóc jo


Sense temps de descansar, vaig baixar per un corriol una mica més fàcil que el de pujada, on em vaig trobar aquest grup de nens a qui ensenyaven a pujar la paret


Sembla mentida on et pots trobar un cotxe. Aquest és al mig del bosc, en un lloc perdut on s'hi arriba per un corriol


Aquí vaig passar per un curiós tram del GR-92 on el blanc havia passat a groc


Al costat de Santa Maria de Cervelló vaig trobar la font de l'Avellaner


i la del Roure, que no rajava, ho vaig sol·lucionar amb una branqueta. Btv, tinc la foto


Ara m'encaminava cap a l'ermita de Santa Maria, entre pedres vermelles


Aquesta és l'ermita, vista des de baix


Pel darrere


I pel davant, amb la paret a una banda i la pedra a l'altra


Sorprès per la bellesa de l'indret, a la sortida de l'ermita vaig passar per un corriol preciós, amb carlets i galzerans i tot


És molt idíl·lic fins que a la Selva Negra catalana es posa a pujar d'una manera brutal, si més no és el que em va semblar amb uns quaranta quilòmetres a les cames, potser més descansat ho hauria vist d'una altra manera. Pujant i pujant, vaig arribar per sorpresa a un lloc conegut, que alguns recordareu de la primera Badalona-Sitges, el Puig Vicenç


Pensava que ja hi era, ja que del Puig Vicenç a Begues en la ruta que vam fer en Btt no hi havia massa dificultats, però aquest cop se'm va fer una mica llarg, més que per la volta, que també en vaig fer, per les pistes amb milions de pedrotes per on vaig haver de passar. Un corriol molt maco amb molta baixada va tornar a despertar els meus depauperats quàdriceps... Vaig veure cases i em vaig treure del cap que eren de Begues, no voliar desil·lusionar-me , però finalment va ser veritat i vaig tenir una alegria. Estava cansat, després de gairebé 10 hores de marxa i 2500 m de desnivell

_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
rapyd74
***


Registrado: 26 Ago 2007
Mensajes: 701
Ubicación: Santa coloma

MensajePublicado: Vie 07 Dic, 2012 7:49 am    Asunto: Responder citando

vaya tiempo te marcaste para ser un sube y baja tan seguido y corriolero!
Esta tambien la queria hacer yo, pero esperaba mejor tiempo; supongo que en unos meses caera a la saca! Twisted Evil

Saludos. Wink
_________________
Cuanto mas arriba subas...
...Mas trialeras podras bajar!!!
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Visitar sitio web del autor MSN Messenger
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Vie 07 Dic, 2012 9:54 am    Asunto: Responder citando

La vaig fer a començament de novembre, amb el dia més llarg. Ara estem gairebé al solstici, millor esperar una mica.
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Diesel
Moderador


Registrado: 25 Nov 2004
Mensajes: 3103
Ubicación: Badalona

MensajePublicado: Vie 07 Dic, 2012 12:34 pm    Asunto: Responder citando

Mira que hacerte la Desfeta sin bici ...
_________________
Saludos.
https://www.bttbadalona.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email Visitar sitio web del autor
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Vie 07 Dic, 2012 3:00 pm    Asunto: Responder citando

Si la faig en bici hi hauria La Desfeta i el Desfet.
Molt recomanable per als destroiers bttbadalonins, els hi has de portar quan estiguis bé, espero que sigui aviat.
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Mostrar mensajes de anteriores:   
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Caminante, se hace camino al andar Todas las horas son GMT + 2 Horas
Página 1 de 1

 
Cambiar a:  
Puede publicar nuevos temas en este foro
No puede responder a temas en este foro
No puede editar sus mensajes en este foro
No puede borrar sus mensajes en este foro
No puede votar en encuestas en este foro


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group