Foros de discusión BttBadalona.com
Foro de los BTT'ros de Badalona y de todo aquel que disfrute pedaleando por la montaña.
 
 FAQFAQ   BuscarBuscar   MiembrosMiembros   Grupos de UsuariosGrupos de Usuarios   RegistrarseRegistrarse 
 PerfilPerfil   Entre para ver sus mensajes privadosEntre para ver sus mensajes privados   LoginLogin 

Desajust constant dels frens

 
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Chapuzas a domicilio. (Pepe Gotera y Otilio)
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente  
Autor Mensaje
Enric89
-


Registrado: 04 May 2013
Mensajes: 9

MensajePublicado: Mie 29 May, 2013 11:03 am    Asunto: Desajust constant dels frens Responder citando

Hola a tots!

Bueno exposo aquí el meu problema a ver que em dieu...
Tinc una Orbea Satellite que deu tenir un parell de mesos amb frens de disc shimano hidraulics (SHIMANO BR-M395 DISC). Ultimament els frens rocen lleugerament, tant davant com darrere, no per frenar la roda completament pero si per no deixar que corri lliurement i perquè quan estic pujant molt cops em "ratlli" pel "roce".
La setmana pasada vaig portar a cambiar les cobertes al mecànic i de pas li vaig dir que es mirés els frenos.
Efectivament quan em dona la bici, tot rutlla com la seda i no es sent cap "roce". Quan torno de fer una ruta un altre cop a rocen els frenos i tampoc és que hagi fet cap trialera espectacular ni res... Jo crec que els discos estan una mica corvats, però molt poc i potser es el que fa que roci, però també em passa pel cap que les rodes estiguin descentrades, cosa que m'extranya ja que com he dit la bici és força nova...
La única cosa bona és que cada cop tinc una mica més de manya ajustant els frens, que mai queden del tot perfecte però que crec que és queden en un nivell de "roce" suportable.

Creieu que és normal? Que amb una mica més de rodatge deixarà de roçar? Us passa el mateix que a mi?

Qualsevol resposta d'ajuda es benvinguda...

Moltes gràcies!
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
linneo49
****


Registrado: 21 May 2008
Mensajes: 1009
Ubicación: pedaleando pe-pedaleando

MensajePublicado: Mie 29 May, 2013 5:35 pm    Asunto: Responder citando

Hola Enric,
el que tu comentes m'ha anat passant a mi durant molt de temps. El cert és que quan vas millorant la qualitat del material això es soluciona.
Com tu dius potser que la roda es descentri i cal anar-ho corregint.

Pots provar afluixant el pont dels frens a nivell de la roda després apretes la maneta del fre i tornes a apretar, a veure si millora.

Que opinen els experts?
_________________
El lobo siempre será malo si sólo escuchamos a caperucita.
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
silvesterbike
Moderador


Registrado: 22 Mar 2006
Mensajes: 4396
Ubicación: bufalà

MensajePublicado: Mie 29 May, 2013 7:17 pm    Asunto: Responder citando

segurament un dels pistons no torna, per escrit no és fàcil d'explicar ...
busca algun tutorial per internet ja que hauries de treure les pastilles i fer que els pistons tanquin i obrin lubricant-los una mica, tenint en compte que la frenada i l'oli no són massa amics Wink
sbk Cool
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Enric89
-


Registrado: 04 May 2013
Mensajes: 9

MensajePublicado: Mie 29 May, 2013 7:52 pm    Asunto: Responder citando

Gràcies als dos per les vostres respostes!

El que tu dius linneo49 ja ho he fet i d'aquesta manera el roce es poc, la veritat. Com he dit frena poc la roda, però és molest.
Pel que fa la teva resposta silvesterbike tampoc crec que sigui aquest el problema, ja que quan apreto el fre i miro les pastilles veig clarament com les dues "mosseguen" i després tornen a la seva posició.

Si faig girar la roda i miro la pastilla de fre veig com el disc va cap un costat en un determinat moment i es quan rpça, és a dir que o bé esta corvat el disc o be la roda no està ben centrada, o això és el que crec. Igualment com dic la bici es força nova per tant m'extranya que ja s'hagi descentrat la roda... I bueno el disc pot ser que s'hagi torçat tot i que no recordo haver-li donat cap cop.

Haurè d'exposar el meu cas a: Cuarto Milenio...
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
silvesterbike
Moderador


Registrado: 22 Mar 2006
Mensajes: 4396
Ubicación: bufalà

MensajePublicado: Mie 29 May, 2013 9:18 pm    Asunto: Responder citando

treu el disc i possa'l sobre una superfície plana, un vidre p.e. i si es queda pla no és el disc
treu la roda i torna-la a possar, de vegades al treure-la i tornar-la a montar no acaba de entrar bé
també pot ser que hagis doblegat el quadro o la forca altament improbable amb la bici nova
però ensumo que si et passa davant i darrera el problema és el indio y no la flecha, vaja que no saps ajustar el frens Laughing
si vols passa per casa i ho mirem

sbk Cool
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Enric89
-


Registrado: 04 May 2013
Mensajes: 9

MensajePublicado: Dom 09 Jun, 2013 7:11 pm    Asunto: Responder citando

Bueno al final, amb "ensayo-error" he aconseguit deixar bé els frenos, gairebé no rocen tot i que ja se que l'ideal seria que no rocessin gens, però bueno es el que parlavem de la qualitat dels components... Espero que no se'm tornin a desajustar a la propera sortida...
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Mostrar mensajes de anteriores:   
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Chapuzas a domicilio. (Pepe Gotera y Otilio) Todas las horas son GMT + 2 Horas
Página 1 de 1

 
Cambiar a:  
Puede publicar nuevos temas en este foro
No puede responder a temas en este foro
No puede editar sus mensajes en este foro
No puede borrar sus mensajes en este foro
No puede votar en encuestas en este foro


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group