Foros de discusión BttBadalona.com
Foro de los BTT'ros de Badalona y de todo aquel que disfrute pedaleando por la montaña.
 
 FAQFAQ   BuscarBuscar   MiembrosMiembros   Grupos de UsuariosGrupos de Usuarios   RegistrarseRegistrarse 
 PerfilPerfil   Entre para ver sus mensajes privadosEntre para ver sus mensajes privados   LoginLogin 

Tiana-Sitges

 
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Caminante, se hace camino al andar
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente  
Autor Mensaje
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 12:47 am    Asunto: Tiana-Sitges Responder citando

Tots tenim algunes il·lusions que ens permeten anar passant de puntetes pels problemes del dia a dia. Un d'aquests projectes il·lusionadors que tenia era anar a Sitges caminant i seguint la ruta que ha quedat com un clàssic de Bttbadalona i diumenge el vaig poder fer realitat.
M'havia proposat fer una mitjana de 6 km/h, la qual cosa vol dir caminar relativament ràpid en pla i pujada i trotar a les baixades i en algun tramet pla on em trobés amb força, i així ho vaig fer... fins que vaig poder. Us ho explico a la crònica:

Surto de casa a les 6:00, una mica tard, m'he entretingut com sempre. Però ho faig com cal: esmorzat, net i amb el pipí i la caca fets. Fa molt bon dia, potser una mica de calor però és que estem al juny i és el que toca. Pujo pel Mas Ram i passo pel lateral de la B-20 fins les cases de Montigalà, on agafo el corriolet per on van pujar els dimoniets que corrien la nit passada.
Es veu que la gent no matina gaire o que els conills han perdut tota la por, perquè en vaig veure uns quants. Aquest es va quedar aturat mirant-me, banyat pel primer sol del matí


No estic a la selva, sóc als peus de la creu de Montigalà, passo pel corriolet que em porta a la pista per on pugem gairebé dissabte sí dissabte no per anar al Dipòsit


Passo pel costat del que queda de Ca N'Alemany


i per sota de l'aqüeducte


M'atanso a Sant Jeroni pel corriolet de sempre, que està envaït per les ginestes

No hi passo, tiro cap a Santa Coloma. Volia fer una foto de la creu de l'entrada de la Torre Pallaresa, però per no molestar a una parella que estaven molt ocupatsa al cotxe passo de llarg i em conformo fent-lla del Recinte Torribera


Després de travessar el riu Besòs, pujo amunt entre la Trinitat Vella i la Nova, amb un preciós paisatge a la meva esquerra


En fi, és el peatge que hem de pagar si volem carregar els milions de mòbils que necessitem tenir sempre a punt per poder jugar a jocs tan instructius com aquell de tirar ocells a uns porcs. Passo pel costat d'unes cases i em fa gràcia trobar-me aquest carro, ben lligat, no sigui que algú el robés


Segueixo pujant, a la meva dreta queda l'autopista, el Turó de Montcada, el Vallès


i a l'esquerra el Barcelonès


Aquestes vistes, les del Barcelonès, m'aniran acompanyant molta estona en la meva ruta, però ara m'aturo uns instants per fer la foto de la Torre del Baró, ja vista en la sortida de l'altre dia amb la Margarida. Aquí la tenim, ben il·luminada pel davant i una mica fosca pel darrere, amb un aspecte una mica esbalandrat




En caminades així va bé tenir referències i així anar partint la ruta. Una d'elles és el Tibidabo, una altra serà Sant Ramon, la tercera serà la bandera de la paret a la carretera de Begues, la quarta la Plana Novella i la cinquena, Sitges. Les tinc com a fites i em serveixen d'ajuda tant quan m'hi atanso com quan me'n vaig separant. Ara, després de fer unes petites variants de la ruta original en Btt als Turons de Valldaura i del Maltall de Magarola, estic a la vora del Tibidabo, gairebé no me n'he adonat i ja hi sóc i a més complint allò d'anar a 6 km/h. El Parc encara no funciona, no es senten els xiscles dels nois que baixen les muntanyes russes, ni els troncs que cauen a l'aigua


Passo pel costat de l'Observatori Fabra


i de l'antena de comunicacions de Collserola, plena de repetidors que permeten que els nostres mòbils puguin funcionar nit i dia


A Vallvidrera hi ha moltes cases boniques d'estiuejants construïdes al segle passat, no m'hi fixo massa, he d'anar ràpid per mantenir la mitjana, només faig la foto d'aquesta porta d'una casa moderna


Tot el matí que tinc la boca seca. Tinc aigua de sobres, he omplert el camel a la Font del Coll de l'Erola després de fer tanda entre moltíssims ciclistes, bec molt però em queda la sensació de sequera. Intento refrescar-la glopejant l'aigua, passant-la entre les dents, però amb poc èxit. Penso que l'entrepà de casa no me l'havia d'haver fet de fuet, ara ja fa calor per menjar embotit. No és que tingui massa gana, però és hora de menjar una mica. Porto un paquet de galetes Santiveri Digestive de Arándanos i l'enceto. No són dolentes, me les vaig menjant mentre deixo enrere Vallvidrera. Tanta farina encara em fa venir més set, sort que aviat arribo al corriol que em portarà a la Font del Ferro, que és molt maco i em distreu d'aquestes males cabòries. Primer comença amb molta brolla


i després, ja més ombrívol, va planejant fins la font


Estic molt a la vora de Sant Pere Màrtir, he fet força volta però val la pena, el tram és molt bonic. Segueixo tenint set, però ja passarà. Travesso la riera de Sant Just i encaro la pujada cap a l'Ermita de la Salut, vigilant força ja que hi ha una cursa de BTT i vénen ràpids i en baixada. És una part del recorregut força bonica, amb algunes lloses al terra i llocs amb parets de pedra seca


Arribo a Sant Feliu i em trobo aquesta furgoneta


i veig com reguen un lloc que fa anys és en obres Suposo que no ho fan amb l'esperança que hi surti una bona gespa, potser és per evitar que s'escalfi massa, però tot és possible


Després de travessar el poble, començo la part més monòtona de la sortida, el pas per la llera del Llobregat seguint camins a vegades asfaltats i a vegades de terra però sempre molt planers. Una cotorra no té cap problema per menjar-se un card de riu mentre passo


Després de travessar el riu pel pont de la C-245 m'atanso per l'altra riba a Sant Boi


Vaig bé de temps, he anat complint els 6 km/h, però sé que a partir d'ara aniré més lent: m'espera una bona pujada fins Sant Ramon. M'ho prenc amb filosofia, pensant que a la baixada fins Sant Climent recuperaré una mica de temps. Passo pel costat de la Torre de Benviure


i pujo fins el camí principal que porta a Sant Ramon, desviant-me una mica per agafar l'aigua fresquíssima de la Font de les Golbes.


Tinc les sabates una mica gastades i a casa m'hi havia posat una plantilla per evitar que em fes mal el taló. El taló no me'n fa gens de mal, però els dits s'estan queixant força i abans d'arribar a l'ermita m'aturo per treure-me-les. Quin descans! No sé si em farà mal el taló a partir d'ara, però els dits estan molt millor. Amb aquesta injecció d'optimisme, pujo fins l'ermita. No m'aturo, faig unes fotos i cap avall, que fa baixada




La baixada passa pel mig de camps de cirerers. Em costa molt no aturar-me i menjar-ne unes quantes, però penso que si tots els que passem per aquí en mengéssim unes quantes els pobres pagesos potser no en collirien cap. I això que algunes estaven ben maduretes i em xiuxiuejaven menja'm, menja'm quan passava pel costat


Després de trotar a la baixada em quedo en 5.9 km/h i ara m'espera la pujada a Begues. No és una pujada molt dura, però és un lloc on hi he tingut un mal dia pujant en BTT i li tinc respecte. Per evitar defalliments, tot i no tenir massa ganes de menjar-me l'entrepà de xocolata que porto, me'l vaig empassant de mica en mica, guardant-me la xocolata pel final. He de beure molt, se'm fa una mica de bola com a aquells nens desganats que mengen per força, i amb l'aigua ho faig baixar. Estic a la vora del Castell d' Eramprunyà


I enllaço amb la carretera. És perillosa: molts revolts, molts cotxes, força estreta. No hi ha voral, però afortunadament a l'esquerra hi ha el desaigüe i quan passa algun cotxe -molt sovint-, hi baixo per no prendre mal. La meva bandera està penjada en una de les parets


I animals mitològics de pedra la vigilen


Una mica més amunt agafo la variant Silvesterbike. Per anar a peu és perfecta, per fer-la en bici potser està massa trencada i als al·lèrgics a caminar no els agradarà massa, tot i que té trams bonics de fer. En sentit contrari seria millor, segurament. Primer és pista, amb trams de ciment una mica trencat i després de pujar una mica baixa fort en direcció al castell d'Eramprunyà i l'ermita de Sant Miquel


Potser hauria valgut la pena seguir el GR-92 i així m'hauria estalviat la carretera i una mica de volta, el cas és que no havia mirat per on passava la variant, de fet me l'havia carregat al matí abans de sortir després de pensar al llit que la carretera podia ser perillosa. Bé, el cas és que era allà i ara em venia una pujada per corriol amb força pedres que amb la calor que feia i els quilòmetres que portava (uns 60) em va costar de fer. Però segueixo amb la crònica

La mitjana de velocitat va baixant, ara estic a 5.7 km/h, però penso que un cop a la pista ampla em recuperaré una mica. Però ben aviat començo a patir per culpa del meu punt dèbil, la panxa. No he menjat massa, un entrepà i un paquet de galetes, però faig molts rots i tinc molt rebombori de budells. El rebombori es va transformant en mal, força intens. Ja hi estic una mica acostumat, intento no fer-ne massa cas i segueixo endavant. Aquí, una mica més amunt d'aquesta Creu al Coll de la Clota, crec que és diu així, no puc més i he de fer una aturada "tècnica".


Direu que això no és res, però per a mi sí que és "res": mai fins ara ho havia fet a la muntanya, sort que portava paper. Tot i treure molt, no quedo net del tot, segueixo amb molèsties i fins i tot amb ganes de vomitar quan penso que hauria de menjar una mica. No goso gairebé ni a beure, ja que cada cop que ho faig els budells es posen a córrer. És l'únic de mi que corre, les cames no responen i ni a les baixades puc fer-ho, tot i que ara passo per una pista molt agradable i en bon estat.
D'aquestes cabanes de pedra seca no en tinc massa bon record, la panxa es queixa i ara no tinc paper, he d'intentar aguantar i amb prou feines puc fer les fotos




D'aquesta, que és al costat de la primera, no us escric el que vaig pensar que era, que això quedaria molt escatològic


S'acaba la variant "Silvestril" i enllaço amb la pista ampla, blanca i polsosa que alguns coneixeu. Puc seguir fent uns metres més de variant, però la deixo, els problemes que arrossego m'aconsellen passar per la pista, que sembla més fàcil de fer. La vista és molt maca però avui no ho sé apreciar


Tinc la Plana Novella com a proper objectiu, crec que allà hi haurà un bar, vaig fent via no molt ràpid, quan arribo a la urbanització em costa moltíssim pujar aquell carrer que em sembla s'enfila fins al cel. Veig un cartell de restaurant a 300 m, camino i camino però no el trobo. 300 m? Si n'he fet 30000000! On és? I tot això ho passo amb la pell de gallina pels problemes de budellam. Com que no trobo el restaurant, trenco cap al Monestir. Ja em falta poc


Ja hi sóc. Està tancat? No pot ser! Si sempre és obert!


Doncs sí, està tancat. Surten unes quantes dones per una porta lateral i van als cotxes per tornar a casa. Jo no puc més. No sé si coneixeu el lloc, és una pista asfaltada amb una paret a l'esquerra força alta, una separació d'un mig metre a la dreta amb parets baixes, d'uns 30 cm d'alçada, i una pista de terra que passa més a la dreta, a un nivell més baix. No puc pujar la paret alta, si aixeco la cama.... I aquí em teniu fent la necessitat allà al mig, en un lloc tan concorregut, però si no ho faig allà m'ho hauria fet a sobre. Afortunadament el grup de ciclistes ja havia passat i cap de les senyores ho va fer. En fi, un drama. Per cert, les pedres van força bé per netejar Embarassed
No acabo de fer net del tot, suposo per les presses i la incomoditat de la situació. Però ara si més no puc anar tirant amb una mica més de tranquil·litat. Camino sempre, si hi ha alguna baixada intento trotar però em dura poc l'ànim i la força. Així, pensant que aviat arribaré a l'última pujada, vaig fent, posant primer un peu al davant i després l'altre, sense pensar, com ho faria una màquina. Sort en tinc del paisatge preciós d'aquella zona, que m'alegra una mica la vista


Al GPS hi tinc un waypoint (el 007) que parteix més o menys exactament en dues meitats el camí que em queda. No recordo què és, primer penso que serà una cruïlla, on la nostra ruta deixa el GR, però veig que no ho és quan hi passo. El waypoint no és massa lluny, però com camino a poc a poc, no hi acabo d'arribar. Després de molt cavil·lar, penso que potser és un restaurant on feien conill a la brasa i que el Pino havia assenyalat com un bon lloc per aturar-nos quan tornéssim a fer la ruta. Això m'anima, sé que un cop hi arribi ja hauré passat la pujada i en pocs quilòmetres i baixant sempre estaré a Sitges. Així doncs, m'ho marco com a objectiu i passo molt bé la pujada. Quan hi arribo, veig que el cartell Hola Btv, o qui siguis, has arribat fins aquí?ha canviat, penso que també estarà tancat i passo de llarg, però m'ho rumio, desfaig uns metres el camí i m'hi atanso. Veig gent i per dintre crido: ESTÀ OBERT! Hi ha unes cabretes que volen entrar i el cambrer tanca la porta. No tinc esma ni per fer una foto de les cabres, hi hauré de tornar Wink . Demano el que sigui, però gran i amb sucre. Només tenen Caca-Cola, i Caca-Cola Zero (somos pequeñitos, em diu el cambrer que és molt amable, em va tractar beníssim i això que ja estaven tancant), penso que només em faltaria el gas que porten. D'orxata no en tenen, em queda el recurs d'una clara zero-zero. Em treu una gerra enorme i hi posa molta llimonada. La barreja és molt bona, pateixo una mica pel gas de la llimona, però m'ho bec ràpid, entra molt bé després de tantes hores de caminar. Torno a la pista i quan hi arribo veig aquest espectacle que a la foto no queda massa bé si ho comparem amb la realitat


I començo a trotar, ja no paro fins els carrers de Sitges. S'ha fet el miracle, des d'ara només beuré clares. Aquí, dono gràcies


I segueixo baixant fins la via del tren. La panxa està força bé, el gas no m'ha afectat i tinc ganes de fer una altra clara al bar de l'estació, però quan arribo veig molta gent a l'andana i en un minut o dos ja ha arribat el tren. No puc ni canviar-me de samarreta. Estic estranyament bé, els peus i les cames sempre em fan mal quan camino, avui no s'han queixat pràcticament gens. I això que he caminat unes 14h30' i només m'he aturat una mica més de 30' . La velocitat finalment ha estat de 5,6 km/h en moviment i 5.4 Km/h en total.

_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Diesel
Moderador


Registrado: 25 Nov 2004
Mensajes: 3103
Ubicación: Badalona

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 11:07 am    Asunto: Responder citando

No hay quien pueda contigo, tu terminas la ruta por encima de todo ...
_________________
Saludos.
https://www.bttbadalona.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email Visitar sitio web del autor
Guillermo
***


Registrado: 13 Dic 2008
Mensajes: 662

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 11:16 am    Asunto: Responder citando

Pere en bici es una Épica a pie sin comentarios. Que apuro con el apretón,si hubieras hecho la mili y muchas maniobras de campo ya hace años habrías probado el papel ecológico (piedras). Un saludo y como siempre un placer leer tus aventuras.
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Dirección AIM MSN Messenger
rapyd74
***


Registrado: 26 Ago 2007
Mensajes: 701
Ubicación: Santa coloma

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 11:58 am    Asunto: Responder citando

Estupenda ruta que tengo en el casillero de las "por hacer".
Como siempre genial leer como lo conseguiste, haces que den ganas de salir a seguir tus pasos! como bien dices al principio es Junio y para nosotros el mejor mes para hacer estas "locuras".

...nos vemos! Wink
_________________
Cuanto mas arriba subas...
...Mas trialeras podras bajar!!!
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Visitar sitio web del autor MSN Messenger
silvesterjm
**


Registrado: 25 Dic 2006
Mensajes: 459

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 12:16 pm    Asunto: Responder citando

moltes gràcies Pere per compartir-ho.
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
silvesterbike
Moderador


Registrado: 22 Mar 2006
Mensajes: 4396
Ubicación: bufalà

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 1:18 pm    Asunto: Responder citando

encara m'hauràs empastifat el corriol abans de fer-lo Wink
sbk Cool
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Btv
\*/\*/\*/


Registrado: 22 Mar 2006
Mensajes: 2909
Ubicación: demà t'ho explico

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 2:53 pm    Asunto: Responder citando

Llegint la crònica només estic pensant i dient COLLONS!! ets capaç de fer-me dir "tacos",
aviat no et quedaran zones per fer de "sereno", felicitats Pere, i vols que et digui? P. enveja
que tinc Razz Razz Razz Razz Razz Razz
_________________
SOC UN CIGALERO, AL LORO!!!!!!!!...."no caigan en la trampa, estén al loro con todos aquellos que dicen ser del Barça porque si no, no los leería ni los escucharía nadie".
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
XAVI5
**


Registrado: 29 May 2007
Mensajes: 456
Ubicación: BADALONA

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 7:41 pm    Asunto: Responder citando

Quina maquina Pere ets incansable

Em trec el barret les vegades q fagin falta.
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email MSN Messenger
martin
***


Registrado: 20 Mar 2010
Mensajes: 761
Ubicación: Montcada i Reixac (Can Cuyas)

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 10:13 pm    Asunto: Responder citando

Pere a ver si te sirve para la próxima... Wink
VIDEO DE TIEMPOS DE CRISIS
_________________
Cuando se mira hacia atras, es que se empieza a estar cansado.
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email MSN Messenger
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Mar 11 Jun, 2013 11:39 pm    Asunto: Responder citando

Què bo!
Laughing Laughing
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Pino
****


Registrado: 25 Jul 2009
Mensajes: 1388

MensajePublicado: Mie 12 Jun, 2013 10:18 pm    Asunto: Responder citando

El video muy bueno.....

La ruta, impresionante Pere!!!!

No se cómo puedes, me parece absolutamente increíble

Rolling Eyes
_________________
No es tan fiero el león como lo pintan.
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Exteriores
\*/


Registrado: 27 Ago 2009
Mensajes: 1905
Ubicación: Badalona

MensajePublicado: Jue 13 Jun, 2013 1:45 pm    Asunto: Responder citando

sempre un plaer llegir les teves cròniques, Pere ets la Reperaaa!!
_________________
Arrow Punts de trobada
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Btv
\*/\*/\*/


Registrado: 22 Mar 2006
Mensajes: 2909
Ubicación: demà t'ho explico

MensajePublicado: Jue 13 Jun, 2013 4:26 pm    Asunto: Responder citando

Faig un copiar i pegar "Quan hi arribo, veig que el cartell Hola Btv, o qui siguis, has arribat fins aquí?",,, fins la
sopa aquests tipus rars de btv's,, Pere tinc els meus dubtes sobre que no pots més, els peus, dits dels peus, talons
o fins i tot tens de tot??? vas passar a propet de la font de la Budallera, segur que t'hagués anat bé aquella aigua,,a mi
em falta a la teva crònica per exemple, als teus 5 ó 6 punts de referència mes o menys a quina hora has passat, penso
que amb això podries ajudar molt, no sé si serà ben rebut pels companys, ja saps que al Pere no se'l pot tocar,, jajajaj
_________________
SOC UN CIGALERO, AL LORO!!!!!!!!...."no caigan en la trampa, estén al loro con todos aquellos que dicen ser del Barça porque si no, no los leería ni los escucharía nadie".
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Jue 13 Jun, 2013 8:39 pm    Asunto: Responder citando

Quan estudiava batxillerat (5è) teníem un professor de FEN que era molt, però molt, malparit. Havíem de fer un treball -escrit a màquina- i uns de la classe hi van intercalar trossos de la caputxeta vermella. Es pensaven que no ho veuria, que no s'ho llegia, però sí que ho va fer i en va pescar un com a mínim, ara no recordo si en va enganxar més. El càstig segurament va ser important.
Veig que t'has llegit la crònica amb atenció, tu en comptes de càstig hauries tenir un premi, i un premi important, que llegir-se-la tota té molt de mèrit.

Els temps de pas te'ls podré dir més o menys després de mirar el track. Ara no en tinc massa idea i sóc a la feina. Quan pugui el penjaré al wiki, viag una mica endarrerit, encara he de penjar la sortida de Vallromanes, crec.
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Jue 13 Jun, 2013 11:44 pm    Asunto: Responder citando

Aquí tens els temps, segons el track. La sortida va ser sobre les 6:00 i vaig arribar més o menys a les 21:15.

Tibidabo: 3h 25'
Sant Ramon: 4h 48' (8h 13')
Acabo variant Silvestril i sóc a la Creu: 3h 16' (11h 29')
Plana Novella: 1h:31 (13h)
Clara Zero-Zero (m'hi estic 6 minuts): 1h 24' (14h24')
Estació Sitges: 53' (15h 17')

En moviment: 14h 41'
Aturat: 36 '
Velocitat en mov: 5.6 km/h
Velocitat total: 5.4 km/h
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Mostrar mensajes de anteriores:   
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Caminante, se hace camino al andar Todas las horas son GMT + 2 Horas
Página 1 de 1

 
Cambiar a:  
Puede publicar nuevos temas en este foro
No puede responder a temas en este foro
No puede editar sus mensajes en este foro
No puede borrar sus mensajes en este foro
No puede votar en encuestas en este foro


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group