Foros de discusión BttBadalona.com
Foro de los BTT'ros de Badalona y de todo aquel que disfrute pedaleando por la montaña.
 
 FAQFAQ   BuscarBuscar   MiembrosMiembros   Grupos de UsuariosGrupos de Usuarios   RegistrarseRegistrarse 
 PerfilPerfil   Entre para ver sus mensajes privadosEntre para ver sus mensajes privados   LoginLogin 

Pels voltants de Tiana 16-04-16

 
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Propuestas de SALIDAS y RUTAS Btt'ras
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente  
Autor Mensaje
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Vie 22 Abr, 2016 10:58 am    Asunto: Pels voltants de Tiana 16-04-16 Responder citando

Sortida de dissabte 16-04-16. La vaig posar al blog de la SC Betulo, carreteros, ja que en vaig trobar una representació a la Conreria, i la poso avui aquí després de canviar les adreces de les fotos, que tinc festa i una miqueta de temps Wink

Després d'uns quants dies de no sortir ni en carretera ni en muntanya (no per salut, per feina, gràcies a Déu) avui he fet un tomb pels voltants del meu poble, Tiana.
Encara al poble, veig Can Costa, un mas que ben arreglat donaria molt de joc


M'enfilo una mica i passo pel corriol que baixa del Rocar, on tinc una bona imatge de Tiana


Ara pujo a la pista de la cornisa entre Alella i Tiana, on tinc una mica la postal del Maresme: magraners, vinyes verdes vora el mar amb celler i tot, hivernacles, autopista i mar


Deixo la cornisa i em torno a atansar a Tiana, ara amb més per veure. En primer pla el bosc que va cremar fa més de 22 anys, en uns dies tràgics


Estic passant per la pista que va de la cornisa al tallafocs que puja del cementiri de Tiana, on hi descansen els sogres, i penso que potser la idea cristiana de la vida eterna està inspirada en la natura, que cada primavera es renova després de la mort hivernal


M'he d'aturar davant d'aquestes fulles precioses i impol·lutes del quercus, que són com nens encara innocents


Pujo pel tallafocs, caminant en algun tram de pendent impossible, per baixar pel corriolet de Can Ballús, que està molt arreglat, potser una mica massa i tot. Per pista i les "Esses" pujo fins als 9 Pins, que en són més de 9


Pels revolts de la vinya, que està replantada


segueixo pujant, ara fins al Vigia Alfa, que marca paquet al Turó d'en Galzeran, el punt més alt del terme
[/url]

Passo pel "jacuzzi dels senglars", com l'anomena en Tubi


Després de fer el "meu corriol", que està molt net gràcies a la feina de l'Skate i companyia, baixo a la Font de l'Alba, que està més estroncada que mai


Sort que hi ha una font d'aigua potable, la veritat és que amb la calor que ha fet avui m'ha vingut molt bé


És al costat de l'àrea de lleure


I com que som a la Font de l'Alba, la marca de la font no podia ser una altra que aquesta


Via Can Sent Romà i pel corriol dels cartoixos, he pujat en direcció al Seminari, on els cistus porten el vestit de primera comunió


Abans d'arribar al Seminari he tornat a baixar en direcció al Mas Ram, on he pogut veure aquestes barquetes al mirador de dalt de tot de la urbanització


Corriolejant una mica primer i després baixant per pista he anat al Tanatori i d'allà he pujat (uff, m'ha costat força) fins la Font de l'Amigó, on no omplo mai ja que no me'n refio gens de les possibles filtracions del que van enterrar una mica més amunt, a la Pedrera


Passant per un seguit de corriols una mica tècnics en pujada i més fàcils en baixada, enllaço un altre cop amb la pista del Tanatori, que ara faig en pujada. Rodant una mica per pista arribo a la carretera de la Conreria, on no deixo passar l'ocasió de visitar el Cementiri del Còlera


Com que em queda molt poca aigua, m'atanso al Seminari i.... sorpresa! Una representació del Betulo, que venen de Sant Quirze Safaja


Ells segueixen carretera avall i jo, després d'omplir al Seminari, pujo al Vigia Beta, a la Coscollada de l'Amigó


Ho sento, és el Beta i és una mica més baix que l'Alfa, el de Tiana. Tiana power!


Encara queda una mica de neu, però amb aquesta calor té els minuts comptats


Baixo per la trialereta de la Pedrera i pel final de la de les Canyes, que deixo per anar per corriols altre cop a Can Ruti i pujar ja força cansat per la pista del Tanatori. Per arribar a casa he fet el corriol dels cartoixos, amb la variant final que segueix el SL nou, on els cistus són més alts que jo


I ja sóc a Tiana, en aquest carrer que m'encanta amb les cases amb hortet/jardí al davant


I això es tot: "no només de carretera viu l'home". Fins demà

Nota 1: Fins demà és perquè "demà" em tocava carretera amb Betulo.
Nota 2: En Tubi és un integrant del TT (Team Tiana)
Nota 3: Skate & Cia són amics de Tiana, molt coneguts al poble
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
silvesterbike
Moderador


Registrado: 22 Mar 2006
Mensajes: 4396
Ubicación: bufalà

MensajePublicado: Vie 22 Abr, 2016 2:12 pm    Asunto: Responder citando

les floretes blanques de comunió es diuen?
les de color rosa es diuen?

sbk Cool
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Btv
\*/\*/\*/


Registrado: 22 Mar 2006
Mensajes: 2909
Ubicación: demà t'ho explico

MensajePublicado: Vie 22 Abr, 2016 4:30 pm    Asunto: Responder citando

primer el Quercus és un Roure,,, el cistus albidus és el de color rosa i el blanc és el cistus salviifolius,,, LOS PECOS,
no estic equivocat, és així,,,, com pot veure el Pere, hi ha gent que llegim i gaudim dels seus reportatges Razz Razz Razz
_________________
SOC UN CIGALERO, AL LORO!!!!!!!!...."no caigan en la trampa, estén al loro con todos aquellos que dicen ser del Barça porque si no, no los leería ni los escucharía nadie".
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Pere
@@


Registrado: 26 Ago 2006
Mensajes: 4293
Ubicación: TIANA

MensajePublicado: Vie 22 Abr, 2016 7:00 pm    Asunto: Responder citando

Se'n diu Cistus albidus (estepa blanca) no per la flor, que és rosa, sinó per la fulla, que és més blanquinosa que la de l'estepa de primera comunió. Els noms botànics no sempre vénen del color de les flors.
D'això en Btv ens hauria de fer unes quantes conferències.
_________________
http://margaridaipere.blogspot.com
http://elmondelacuina.blogspot.com
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
Mostrar mensajes de anteriores:   
Publicar nuevo tema   Responder al tema    Foros de discusión -> Propuestas de SALIDAS y RUTAS Btt'ras Todas las horas son GMT + 2 Horas
Página 1 de 1

 
Cambiar a:  
Puede publicar nuevos temas en este foro
No puede responder a temas en este foro
No puede editar sus mensajes en este foro
No puede borrar sus mensajes en este foro
No puede votar en encuestas en este foro


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group